Songs from the Heart

LTF_8086
LTF_8065
LTF_8064

Inmiddels bestaat Songs from the heart uit 30 leden.

ONS ONTSTAAN

Het koor ontstond op een prachtige, rustgevende plek in Frankrijk. Agnes Colijn en dirigente Anadya Kock-Wouters ontmoetten elkaar en deelden de liefde voor het zingen van mantra’s. Hoe mooi zou het zijn om dichtbij hun woonomgeving een koor te starten om die liefde te delen. Zo besloten ze om in september 2017 te starten met het koor “Songs from the heart”. Een koor dat zingt over het leven, liefde, licht en vrede.

Songs from the Heart zingt

ONZE IDENTITEIT

“Songs from the heart” is een koor waarin harmonie belangrijk is. Harmonie en saamhorigheid in het zingen en in de omgang met elkaar, daardoor ontstaat een mooie klank. Ook al zijn we allemaal verschillend, de muziek wordt door elk koorlid gewaardeerd en we ervaren allen de ontspanning van het zingen. Naast de muziek genieten we ook van de stilte na de muziek en van het luisteren naar elkaar.

Er is geen verbintenis met een specifieke religie of spirituele traditie. Uit allerlei stromingen zingen we liederen. Met aandacht voor de overeenkomsten tussen de verschillende tradities en culturen vormen de liederen een verbinding. Dat maakt ons repertoire divers en bijzonder. Het vormt een unieke samenstelling met als kern dat het inspirerende liederen zijn over het leven, liefde, licht en vrede.

De leden komen onder andere uit Wageningen, Bennekom, Ede, Barneveld, Lunteren, Veenendaal en Rhenen.

ONZE DIRIGENT

Anadya Kock-Wouters is vanaf het begin de dirigent van ons koor.

Anadya is een warm en open persoon. Ze werkt met humor, is enthousiast en staat met beide benen op de grond.

Anadya werkt met ons aan een divers en inspirerend repertoire. Ze weet diepere lagen in tekst en muziek uit te leggen en leert ons ervaren welke kracht er spreekt vanuit de tekst en muziek. Dit doet ze op een ongedwongen en rustige manier, met alle ruimte om te ervaren wat een lied met ons doet.

dirigent Anadya Wouters

Anadya daagt ons uit om buiten onze comfortzone te zingen, onze grenzen te verkennen en te verleggen. Ieder op zijn eigen niveau. Tegelijkertijd heeft ze respect voor persoonlijke grenzen en ervaringen. Ze is vriendelijk, geduldig en waar nodig to the point. Anadya vindt het belangrijk dat we kunnen ontspannen, adem kunnen halen. “Zingen doe je met je hele lijf” zegt ze regelmatig. Elke repetitie begint met inzingen en met wat lichamelijke oefeningen.

Anadya weet tijdens een optreden een ontspannen sfeer neer te zetten.  Ze vraagt flexibiliteit van het koor, want regelmatig wordt de luisteraar vrijblijvend uitgenodigd om mee te zingen en te ervaren wat de muziek te weeg brengt.

Anadya dirigeert naast ons koor het  Zingen voor je leven koor in Nijmegen, The Jolly Singers in Wageningen en Nonjana in Druten. Daarnaast is ze zangeres, geeft ze zanglessen, zangworkshops, mantra meezing avonden en Gayatri meditatie.

Voor meer informatie over Anadya verwijzen we graag naar haar website anadya.nl.

ZING MEE EN ERVAAR ZELF

TERUGBLIK OP HET JUBILEUM CONCERT

"Hoe meer licht we creëren hoe meer duisternis we kunnen verlichten, daarom maak ik mij zichtbaar".

Je krijgt een indruk van ons avondvullende programma: "Stralend Licht". Dit concert vond plaats op 4 februari 2023 in de Ontmoeting in Bennekom. We vierden ons 5 jarig bestaan.

Tijdens het concert werden verschillende teksten voorgedragen. Wilt u ze nog eens nalezen?

N.A.V. HET VREDESCONCERT

"WAT EEN FIJNE ERERGIE, EEN PASSEND REPERTOIRE MET MOOIE TEKSTEN."

Op uitnodiging van het Vredes initiatief Veenendaal zongen we voor de vrede in 2022.

Eén van de organisatoren schreef na afloop:

"Het was prachtig en hartverwarmend, eigenlijk de hele avond. De zang van het koor, Anadya haar rustige, liefdevolle leiding, de uitnodiging om mee te zingen, de gesproken woorden, het drankje na afloop, de gesprekken, kortom de liefdevolle sfeer, alles heel harmonieus en vredevol."

OPTREDENS

CONCERTEN

BIJEENKOMSTEN

Mocht u een activiteit/bijeenkomst organiseren waarbij wij een positieve bijdrage kunnen leveren, neem dan contact met ons op.

Hoewel we niet verbonden zijn aan enige religieuze gemeenschap blijkt ons repertoire goed te passen in de visie van de Vrijzinnige geloofsgemeenschap. Hierdoor zijn we meerdere malen uitgenodigd mee te werken aan activiteiten of bijeenkomsten onder andere van Het Venster in Veenendaal en Vrijzinnig Lunteren.

Daarnaast treden we op bij bijeenkomsten rondom het een thema. Altijd met de intentie om te zingen en te delen over  "Vrede, licht, liefde en het leven". Voor een concert georganiseerd door het Vredes Initiatief Veenendaal, verzorgenden wij een concert over Vrede.

Ook organiseren we zelf optredens met een thema. Zo zongen we afgelopen jaar programma's met het thema:  "Aan zee", "Stralend licht", "De Liefde (in de breedste zin van het woord). De komende maanden werken we aan het project met het thema: "Het lied van bomen".

Zangkoor Wageningen

VOLG ONS