Songs from the Heart

Repertoire

"BY HEART" ZINGEN

"By heart", zo wordt zowel de muziek als de tekst bijna als vanzelf onthouden wanneer we liederen instuderen. We zingen a capella, maar ook met begeleiding van gitaar en/of fluit, één- of meerstemmig. En ... de stiltes na het zingen zijn vaak net zo mooi als de muziek zelf.

We zingen liederen uit allerlei culturen en tradities. Liederen met en zonder religieuze/spirituele inslag, zonder dat het zweverig is. De liederen gaan over het leven, liefde, licht en vrede.

Dirigente Anadya Kock-Wouters legt uit

wat zingen "BY HEART" betekent.

BETWEEN DARKNESS AND LIGHT

opname repetitie december 2023

Let's plant seeds of love! Onze kerstboodschap in 2023.

Tekst: Manal Hreb

Muziek: Daphna Rosenberg

Beelden: Wietse de Vries

Montage: Paula van de Bovenkamp

VREDESCONCERT

nationale vredesweek september 2022

Tijdens de vredesweek werd er een optreden georganiseerd door het ViV (Vredes inititief Veenendaal). We zongen over en voor Vrede, welke begint met vrede in ons eigen hart. We lazen mooie teksten over vrede.

Film en montage: Fam van de Bovenkamp

Foto's: Anita Tijdeman-Jobse

STRALEND LICHT

opname jubileumconcert februari 2023

"Hoe meer licht we creëren hoe meer duisternis we kunnen verlichten, daarom maak ik mij zichtbaar".

Je krijgt een indruk van ons avondvullende programma: "Stralend Licht". Dit concert vond plaats op 4 februari 2023 in de Ontmoeting in Bennekom. We vierden ons 5 jarig bestaan.

Foto's: Anita Tijdeman - Jobse

Film opname: Stanny van Barneveld

Film montage: Paula van de Bovenkamp

AAN ZEE

thema van het koorseizoen 2021-2022

De zee trekt, de zee inspireert, de zee neemt, de zee geeft.

Dein mee op de getijdenstroom en de zee weet vast wel wat u voelt in uw leven en wat u bedoelt. Het “Songs from the Heart”-koor neemt u graag mee op een tocht langs de zee.

Beelden: Wietse de Vries & Marion de Back-Bais

KLEINE GREEP UIT

ONS REPERTOIRE

• Taizé: bijv. Frieden en De noche iremos
  • Maori cultuur: bijv. Te ahora
  • Afrikaans: bijv. Baba la gumbala en Noyana
  • An Irish blessing
  • Mantra: bijv. Gayatri mantra, Om mani Padme Hum
  • Soefi traditie: Thy light is in all forms
  • Uit de 16e eeuw het Spaanse Ay luna
  • Nederlands: De zee

KLANK ZONDER OORDEEL OF INSPANNING

"Wat mij het meest aanspreekt is te kunnen zingen vanuit mijn diepste wezen. Vanuit de melodie via de eenvoudige

soms aloude teksten wordt het lied opgebouwd.

Het is bevrijdend het hart te openen voor de klank en deze te volgen zonder oordeel of inspanning.

Het maakt mij heel blij om niet het resultaat als doel te stellen,

maar door in openheid met elkaar dit te beoefenen een steeds mooiere klank te horen ontstaan.

Dit is de magie van ons koor.

Ik wens iedereen de ervaring van deze rijkdom van harte toe."

Winnie

HARMONIE IN JE HELE LIJF

“Leren om steeds meer echt samen te zingen en als dat lukt de harmonie in je hele lijf te voelen: dat is fantastisch!

En iedereen hoort erbij: de ervaren zangers kijken me er totaal niet op aan als ik er af en toe naast zit, waardoor ik ook durf te zingen”

Michiel

VOOR ALLE STEMGROEPEN

IS EEN LEDENSTOP VAN KRACHT

Wil je op de hoogte blijven wanneer de ledenstop wordt opgeheven, neem dan contact met ons op.

Songs from the Heart koor staat open voor iedereen die van zingen houdt.

Onze dirigent, Anadya Kock - Wouters, helpt en stimuleert ons om steeds beter te gaan zingen, ondermeer doordat we samen steeds beter luisteren en ervaren wat de muziek doet. De kwaliteit gaat meer en meer vooruit. Songs from the Heart wil die kwaliteit graag behouden. Van nieuwe leden, die willen aansluiten bij het koor, verwachten we dat ze, qua stem, passen in de bestaande harmonie. Na drie keer mee repeteren kijken we samen of je definitief lid kunt worden van ons koor.

Heb je nog vragen? Neem hier contact met ons op!

VOLG ONS